top of page

dolaysız

aslıhan güçlü

HP yarı mat kağıda dijital baskı fotoğraf 40x60 cm
HP yarı mat kağıda dijital baskı fotoğraf
AO3A6261.JPG
AO3A6140.JPG
AO3A6142.JPG
Aslıhan Güçlü Dolaysız / 2021 HD Video 59’’ &
AO3A6158.JPG

Aslıhan Güçlü

Dolaysız / 2021

HD Video 59’’ &

HP yarı mat kağıda dijital baskı fotoğraf

30X40 cm / 40X60 cm

Geçmiş ve şimdinin bir arada var olma ve sıkışma dereceleri, zamanı algılayış deneyimlerimizle güçlenir. Bu dönüm noktası, geçmiş, şimdi ve geleceği parçalara ayırırken gündelik yaşantımızda her gün tekrarlanan anları fark etmemizi sağlar. Belleğimizde oluşan bu sonsuz bölünebilirlik şeması, mekân ve zamandan sıyrılarak algı ve imgelere doğru ilerler. Henri Bergson’un deneyim sonucunda sezgiyle bulunan saf eğilimleri tanımladığı süre

kavramının ele alındığı çalışma, pandemi boyunca benim için tekrarlanan an’ların ve imgelerin birer yansımasıdır. Gündelik yaşantım içindeki bu anlar, pandemiyle birlikte daha çok tekrarlandığında bilince özgü sezgisel bir alanın açılmasına neden oldu. İşte bu an’lar sıkıldığımız, korktuğumuz, yorulduğumuz ve sevindiğimiz zamanlarda olduğu gibi ölçüsüz bir tekillik içerir.Tümüyle dolaysız, tümüyle yaşamın içinden...

gündelik hayatın sanatı

YücelTunca_HicbirSeyOlmadiginda_Sergi_Izmir_belge adı_re_8_72.jpg
Aslıhan Güçlü.png

Ankara doğumlu Aslıhan Güçlü,  Ege Üniversitesi Klasik Arkeoloji Bölümü’nü bitirdikten sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü’nden mezun oldu. Aynı üniversitede Sanat ve Tasarım bölümünde yüksek lisansını tamamladıktan sonra fotoğraf bölümünde doktora çalışmalarına devam etmektedir.  2007 yılında İFSAK 2. Genç Fotoğrafçılar Festivali’nde ‘Sümerbank’ seçkisiyle, 2012 yılında Pera Müzesi’nde düzenlenen ‘Deneyimin Ötesinde’ sergisinde ‘Kötülük Çiçekleri’ başlıklı projesiyle, 2014 yılında Mamut Art Project’in ikinci edisyonunda ‘Never Changed’ serisiyle, 2016 yılında da III. Fotoistanbul Fotoğraf Festivali’nde ‘Adem’in Mağlubiyeti’ projesiyle yer aldı. 2018 yılında ‘Manifesto’ ve ‘Nihil’ isimli fotoğraf ve video çalışmalarıyla K2 Güncel Sanat Merkezi ve İzmir Resim Heykel Müzesi’nde sergilere katıldı. Pandeminin başlamasıyla birlikte İstanbul başta olmak üzere birçok şehirden davetli sanatçılarla birlikte İzole Project çalışmasında yer alan Aslıhan Güçlü, GAPO'nun yürüttüğü Mahalle İzmir projesinin de katılımcı sanatçılarından biridir. İnsan eliyle değiştirilmiş coğrafyalar, görsel bellek araştırmaları, psikocoğrafya konularında çalışmalarına devam ederken aynı zamanda toplumsal cinsiyet ve beden soyutlamaları üzerine çalışmalarına devam etmektedir.

bottom of page